Thursday, April 28, 2011

Matrikulasi

Assalamualaikum semua,


Hai, hai, selamat pagi!,


Eh, tak reti nak start entry. (-_-') *aku ni sokmo gini. heh!*  Oh, ok, hari ni adalah untuk semakan ke matrikulasi, Memang at first entah, tak tahu sebab dari semalam hati aku dok kate yang aku mungkin tak dapat pegi matrik. Dan memang rase macam tak ada harapan untuk pergi ke sana. Nak check tadi pun tangan dah ketar. Aku tak tahu la aku dapat sindrom ape tah, kalau nak semak dapat mane-mane mesti tangan tu terketar-ketar. Parkinson kot?. ehh, tak,,, Nauzubillah, mintak dijauhkan. Hee..


Kepada mereka yang dapat MAtrik tu tahniah tau! :)


dan keputusannya,


Alhamdulillah, Dpt jugak matrikulasi, Tapi dapat kat Matrik Johor untuk program 1 tahun. Actually tak expect dapat 1 tahun, Dan ape-ape pun bersyukur, Allah bagi rezeki macam ni kat aku, Memang tak nak kat Johor tu, Dan yang pasti mungkin ade hikmah disebaliknya. Kita dapat apa yang kita nak just Allah nak twist sikit je, nak tengok either kite bersyukur atau tidak. Pada aku Sambung belajar kat mana-mana pun ok je. Asalkan kite berusaha sehabis baik kan?. Tu aje yang aku tanam sekarang dalam diri aku.


Dan yang pasti, aku tak nak ulangi macam masa SPM aku dulu. Sebab, masa inilah adalah masa yang sangat tepat untuk kita perbaiki diri kita. Memang ramai sangat orang duk komen2 Matrik ni. Dan ramai jugak lah yang nak mengelak dari pergi Matrik nie. Ramai ckp, MAtrik ni susah. Matrik ni macam sekolah, nak kene struggle macam time SPM tu. Memang la, kita sekarang ni dah taknak fasa-fasa yang struggle macam kat sekolah, tapi bukan ke itu semua adalah adat belajar. Seriously, aku memang sangat marah pada orang yang cakap macam tu.


Ok lah, dah, dah, kalau aku marah memang overboard sikett. Wahahaha. Pada siapa-siapa yang tak check lagi boleh lah pergi dekat sini.



Pada yang tak dapat jangan risau, sebab korang boleh buat rayuan. Jangan risau, kalau ade rezeki kita kat situ, InsyaAllah dapat. Chill-lah!.


ps: PLKN la pulak, heee.  :)
pss: alaaa, ter-follow belog seniri. cane ni.cane ni. eiiishhh. :'(

7 comments:

Efan Syairazi said...

tahniah larh.
aku pahang

NUR FARHAH said...

hey,congrats,
wuhuu,mtrik is totally diff from skul,struggle tu biaselah,spnjg hidup kite kene struggle,nyway,yg penting tak perlu pakai baju skolah dah! muehehehe,

LoveLy day :) said...

efan : Tq!, tahniah jugak untuk ko! really?. kwn aku pun ade yg dpt phg jugak. jauh giler dpt, berharap nk dpt phg at last johor jugak. ape2 pun Alhamdulillah


Sis Farhah : ooo, iyep, inilah masa untuk struggle sungguh2. tak mau dh ulangi time spm dlu. betul! tak perlu pakai baju sekolah! suke3. xD

eRiZaEZRIN said...

yang ... contratz .. smoga kita bertemu nanti ya ! hehehe

LoveLy day :) said...

eriza : congratz juge! yeah, bakal bertemu nnt!. hee xD

Yasmin Khairani said...

woah. congrats sue. told you rezeki ada dimana-mana. woah matrik sains gitewww! I only got akaun dulu. but tak pegi, tau dah mmg diri yg malas ni takleh bawak punye!

jangan homesick yea? :)

LoveLy day :) said...

Kak min, heee, tq! tu lah, Alhamdulillah. :)


Bila fikir-fikir balik, dah rase macam homesick dh ni walaupun tak pergi lagi. hehehe *woh!,parah ni. :P