Monday, April 4, 2011

oh, sorry, i nak membebel.

Hey peeps!*,

Hah, jangan terkejut tahu bace tajuk entry kali ini. I just nak bebel-ing tentang random things yang saya nampak in daily life. And i see that kinds of thing as pelik. oh, why?. I know everyone's not perfect neither do i. I have lots of kekurangan and i sure do know it well but, sometimes i don't. I didn't know how to dress up beautifully, i'm kind of person yang quite i can call it as selekeh. My english was quite bad that's why i got B for my SPM. tee-hee :D .


1. People bragging about having quite an expensive handbang at FB.
Hoo-liao!.*oh, ok tak berkaitan*. Giler tak?. ok, saya memang macam nie. Eh, mane ade dengki tau. Saya tak kisah pun awak ade handbag mahal. Sebab saya tak pakai handbag pun pergi mana-mana, which i call it serabut. Tapi, mane tahu suatu masa nanti saya berubah kearah lebih feminin dengan menggayakan handbag kemana jua saya pergi. I hope!. HEHE. Ok, what is the motif cakap yang mereka punyai handbag mahal di FB?.

1st person: See, i got original Carlo Rino handbag.
2nd person : Saya punye handbag berharga RM10 saya tak kesah pun.
1st person: Sebab handbag kau murah.

oh. What-the-fish tak?*

Saya jumpa ramai blogger dan saya baca, which i know their handbags were quite mahal tak bragging pun dalam blog mereka yang mereka ada handbag mahal. *tampar pipi sendiri lapanpuluhlapan kali dengan serentak guna dua jari* Hey, saya tak kisah la. oh, ok, FULL STOP!. <-- (perenggan yang cam ngek tah hape-hape. tanpe motif dan tergantung itu adalah HOBI saya).


2. Orang yang nak juga orang kata dia cantik.
Okay, people yang macam ni korang boleh kate ape?. Saya pun tak tahu. Tapi, satu je saya nak cakap yang saya pelik orang macam nie. Saya tahu yang most of their picture in fB was actually edited. That's why gambar dia quite comel dan cute miut. Then, 1 one came and post something on her fb wall, saying that :

---> If nak cantik gunalah photoshop!.

Then, she came , which is the owner. Saying that the boy dengki and kutuk yang memang sedas-sedas bagi punye sampai cili api punye kepedasan tak tertanding lansung. Budak tu nak gurau then dia take it seriously, because saya tahulah budak yang bergurau tu memang quite lawak la budaknye. Tapi, takkan dia dibalas bertubi-tubi dengan ayat sumpah seranah?. That's unfair right?. Then, she put her real picture whithout editing sampai cakap "Ini adalah gambar yang tidak diedit, dan sape yang terer cubalah teka adakah ianya diedit, bagi sapa yang tak terer memang akan cakap ianya diedit. " <--some sort like that la, tak ingat. *No comment!*


okay, guys, itu je yang saye nak membebel lah. Saya tahu kat dunia ni tak semua orang perfect. Dan setiap orang ada kelemahannya sendiri. Bukan saya tujukan kepada sesiapa, tapi apa berdasarkan apa yang saya lihat disekeliling saya. Ini cumalah comment saya. Mungkin ada yang tak boleh terima, Apa-apa pun saya nak mintak maaf kalau ada yang terasa. Saya juga punyai kelemahan dan saya juga cuba untuk memperbaikinya.


Terima kasih. :)


No comments: