Wednesday, January 19, 2011

statik

Today, saya pegi ujian teori undang-undang jalan raya dekat Kuantan,, dan Alhamdulillah saya lulus tak perlu-perlu repeat-repeat banyak kali dah. At first, nak masuk bilik nak ambil ujian tu memang rasa terketar-ketar sangat dan telapak tangan saya memang dah berpeluh-peluh gila dah. Tapi, tarik nafas dalam-dalam lepas tu rasa macam dah cool down sikit. Mula-mula masuk tu, eh dia suruh tulis no kad pengenalan, rasa macam ye ke nie?, pastu dia suruh pilih macam status kita la either orang Awam Malaysia atau polis ke penduduk tetap. Mula-mula, terletak cursor tu dekat penduduk tetap, tapi, terfikir yang saya bukan penduduk tetap tapi warganegara Malaysia lepas tu nampak lah Orang Awam Malaysia. Then, ooo.. saya pun click la dekat Orang Awam Malaysia,,

Mula-mula ujian buta warna dengan dengan ujian apa tah panggil yang indentify no-no plet kenderaan yang dia bagi. Lepas nak masuk yang masa 50 soalan tu yang rase ketorr sikit. Saya habis jawab soalan tu dalam masa 12 minit berapa saat tah. Pastu tengok keputusan yang dia tulis markah lulus 42/50,, la,, takkan 42 je,, time tu rasa macam down sangat bila dapat tahu yang 42 je,, memang tak perasan lansung dia ada tulis markah sebenar dekat atas tue. Bila dah dapat slip keputusan tue,, Alhamdulillah bukan 42 cukup-cukup lulus tue tapi boleh agak-agak lebih daripada 42 tue. Bersyukur sangat. Dan adalah saing-saing saya yang tak lulus sebab dia tak baca buku pergi jawab ujian teori undang-undang jalan raya,, tapi, dia buat ulangan pada hari yang sama jugak. Hope so, dia lulusla!. Dan tak tahu la pulak keputusan dia lepas jawab ujian ulangan tue sebab saya dah pergi balik dulu dengan parents saya untuk pergi jalan,,tapi...

Tak berapa nak dapat jalan-jalan sebab ibu saya ada urusan la pulak jadi kena balik awal. Walaubagaimanapun, saya dapat jugak ajak ibu saya pergi kedai buku untuk beli buku novel english sebab saya memang dah gile-giler bosan asyik bace buku same je. Dapatlah rembat satu "New Moon",, bile dah nampak buku twilight saga sampailah ke "Breaking Dawn",, teruja giler. Memang dah tengok movie die sampai Eclipse, tapi nak tahu macam mana jalan cerite yang lebih detail dari novel die. Stakat nie baru baca bab 1 dan memang rasa tak sabar nak habiskan supaya dapat beli Eclipse pulak dan Breaking Dawn. Ingat nak beli pride and prejudice by Jane Austen td tapi,, takperlah lain kali. Terpaksa menahan nafsu bile tengok buku yang banyak!. Korang pulak macam mane?,, teruja tak bile tengok buku cerita yang banyak depan mata, mesti rasa nak beli semua buku tu,, dah la cover-cover die warne hitam,, lagilah saya suke,, hehe :D


p/s : dah tak rasa sakit dah bile tekan string guitar,, sebab parts jari yang dekat dengan kuku tuh dah jadi macam keras. Jadi, saya rasa happy sebab jari saya dah tak macam cramp bile lepas menekan-nekan string guitar tue! ngee :p

No comments: