Tuesday, January 4, 2011

dot dot dot!

*Saye telah membuatnya menggunakan adobe,, haha :D
mungkin terlambat tapi,, takpe kan?

Sile maafkan saye,,entry kali ini agak panjang sikit :)

Assalamualaikum!,, *sile senyum sambil jawab salam baru jadi comel :D,,

It's 2011 guys!,, Eceh,, skrang nie dah 4 Januari 2011 dah,, aku baru nak buat entry pasal new year. Nampak ketinggalan zaman kan??. Sebabnye baru sekarang aku terasa nak buat entry pasal new year ni. Sekarang baru rase jakun nak buat entry pasal new year macam orang lain jugak. Cume aku tertinggal bas la. sbb tu lambat buat tue.hehe. *budak suraiya nie memang selalu pending!.

Bile cakap je pasal new year semua orang tanye ape azam baru
untuk tahun nie. Sure-nye lah setiap orang mesti ade azam baru. Aku pun same. Cume azam kite sahaja yang berlainan kan?,, dan juga cara penyelesaiannya. Erhh,,susah jugak kan nak buat entry. nak kena susun ayat. tapi, aku rase gembira bile dapat susun ayat utk menjadikan entry yang panjang dan lebar seperti padang bola sepak! *dah mula meng-hiperbola-kan keadaan.

Azam baru aku tahun nie agak sikit berbanding tahun-tahun yang sebelumnya. Seriously aku rindu sangat nak pergi sekolah balik. Seriously, aku pasti korang pun same macam aku jugak bile time dah lepas spm nie. Rindu nak pegang buku sekolah balik. pegang pen.masuk bilik darjah. pergi lab kimia.fizik.bio.pergi library. rindu cikgu-cikgu yang
ajar. Nak-nak sekarang nie sekolah dah start rase macam pelik je org pergi sekolah aku tak pergi. ok-ok. rase macam dah menyimpang jauh je dari ape yang aku nak buat.

Inilah azam baru aku. ade yang same macam korang tak?? haha

1. Belajar play guitar
Seriously aku nak sangat belajar guitar. Sebabnye abang aku pun dah belajar main gitar.aku jeles wooo.. mane boleh die je. ahaha.. dah la die ade gitar sniri. ak
u pun nak jugak! *suraiya sangat jeles yee. :D . Kalau dapat gitar yang bunyi die sedap lagi best!
Kalau dapat memang aku tidur dengan gitar tu je lah tak payah teddy-teddy bear dah. haha

2. Aku nak kurus
Aku rase sejak lepas spm nie berat dah naik,, uwaa.. lelemak dah banyak berkumpul di bawah kulit. Tak mahu gumuk!. Padan muke kat diri sendiri sape suruh tak kawal makan. Baru 1 bulan je cuti belum lagi nak tempuh beberapa bulan lagi. ngeriii.. yang pastinya aku tak nak la jadi fat girl.. ngeri ngerii. Aku kate aku gemuk orang kate kurus. T
akde-takde. Aku nak jadi seperti orang dalam iklan weight gain tu.. tiup angin boleh terbang! wakakaka.. berat aku 43 kg dengan tinggi yang tak mencukupi. uwaaa + hahaha


*Berbaju pink adalah Koya, Si baju hitam = s.a.h.a.y.e yg gumuk!

3. Saye nak jadi budak baik
Percaya tak suraiya nak jadi budak baik. Harus percaya tau kalau tak nak kene sekeh *jadi budak jahat pulak balik nak sekeh-sekeh kepala orang. Ok! ok.. baik aku tak nak sekeh kepale korang sebab aku nak jadi budak baik.. ngee.. Lagipun aku dah cakap kat Pizah yang aku nak jadi budak baik. Jadi, harus bagi semangat dekat saya untuk jadi budak baik ye kawan-kawan! :D . Terutama kat kawan saya F.A jadi singkatan je name die yang saya takkan kate yang saye akan sepak anda dan sekeh kepala anda balik ye! Teehee.. Jadi,
kepada kawan-kawan yang saya telah buat salah kepada kalian sile maaf kan saye ye. 0-0 okey! :D

4. Ingin berusaha dengan sehabis baik dalam pelajaran
Sile jangan terkejut! mesti korang pelik, padahal aku tengah tunggu result SPM. eh, mesti la, nanti lepas dapat result nanti bile dah nak start sambung
belajar balik haruslah tanam dalam diri untuk berusaha dengan sehabis baik dalam pelajaran. Jika ade rezeki untuk ke Matrikulasi atau Universiti nanti saya akan berusaha dengan bersungguh-sungguh untuk dapat flying colours supaya saya dapat berikan kegembiraan untuk parents saya. Sebab saya adelah anak yang terakhir dalam keluarga saya, jadi saya harus beri yan terbaik kepada parents saya. InsyaAllah, cita-cita saya sebagai Doktor ataupun Arkitek akan saya jadikan kenyataan. *wah! ayat yang sungguh sekema eh. Jadi, pray for me okay :D


*Doakan saya untuk mendapat excellent dalam pelajaran ye
-To all 2010 SPM candidates, semoga kita semua dapat straight A's.. Amin..
-To SMKMS 2010 SPM candidates, semoga kita semua dapat 9a+ dlm spm.. Amin

5.Saya ingin menjadi daughter yang terbaik buat parents saya
Saya tahu selama nie saya banyak buat salah kepada kedua ibu bapa saya. Banyak kali saya dah upsetkan ibu bapa saya dengan perangai saya. Mesti ibu dan ayah risau kan,, sbb adik sorang je anak perempuan yang ibu dan ayah ada. Lagi pulak ibu dan ayah hanya ada kami tiga orang sahaja. Dan adik lah anak yang terakhir. Mungkin perangai adik pelik sikit dari along dengan angah. Adik tahu ibu dan ayah dah berkorban macam-macam untuk buat along,angah terutamanya adik gembira. Bile adik nak sesuatu,, ibu dan ayah belikan,,macam-macam dah ibu dan ayah dah bagi kat adik.. Ibu dan ayah dah bagi kasih sayang yang sepeuhnya kat adik. Dan adik sangat bersyukur sebab Allah kurniakan adik ibu dan ayah yang baik. Terima kasih ibu dan ayah sebab lahirkan adik kat dunia ini untuk menjadi anak ibu dan ayah. Mungkin adik tak tunjukkan sangat selama ni yang adik sayang sangat kat ibu dan ayah, tapi sebenarnya adik sayang sangat kat ibu dan ayah. *Ibu dan ayah,, adik sayang ibu dan ayah sangat-sangat tau! ngee :D

Ok lah,,mungkin tu sahaja kot azam saya untuk tahun nie yang akan saya tuliskan dekat entry ini. Banyak lagi,, tapi cukuplah tue kan. Kita seharusnya berserdehana dalam setiap perbuatan kita.. Naaa..sebab tu la aku letak azam aku sikit jer,, sebab nak berserdehana.. *oh! kenape ayat aku pelik jer.. *Tampar pipi-tampar pipi sekejap,, Jadi, aku bertekad untuk melaksanakan azam aku dengan sebaiknya tahun ini. Sebab aku dah besar! hahaha,, sebab tu teruja nak jadikan kenyataan tue,, :P

Lots of love from me,Suraiya :D

3 comments:

zinnia zaza said...

gud...aq akn skg ko...cpaikn azm ko tu...jgn cmpak org da ae..ty pnuh sg gdak....so lpekn dndm ko at aq..wakakaka

LoveLy day :) said...
This comment has been removed by the author.
LoveLy day :) said...

ok2,, aku akan jadi baik,, tanak dah campak org dalam gadak,, tp.. ko terkecualila.. sangat berdukacita ye.. takde2,, mane ade dendam,, :P