Tuesday, May 10, 2011

I had to choose..

Assalamualaikum guys!,


Today aku rase macam-macam benda terjadi hari ni. Dan hari ni adalah hari yang paling aku rase banyak benda yang aku buat. It's not actually means aku buat kerja yang banyak tetapi banyak menghabiskan masa dengan segalanya. Yelah, manusia kan tak pernah lari daripada kesibukan. Dan sekarang ni pulak memang tengah banyak nak urusakan tentang masuk belajar semula kan.


There's two choices yang berada di depan mata sekarang ni. either nak pergi matrikulasi or Diploma Mikrobiologi. And both, I like!. And I just didn't know how to choose which one actually yang I nak pergi. Both were great. and both ade kelebihan dan kekurangannya. It's hard to choose riyt?. Memang, bile kedua-dua benda memang yang kita minat bila disaat kita berada di persimpangan ni. Memang terribly susah nak decide. Macam dalam poem the road not taken tu lah! It's the same. Berkisar tentang pilihan yang terbaik yang harus kita pilih.


Kenape semua ni terjadi?. Mungkin ada hikmah disebaliknya kan?. Membuat keputusan demi masa depan amatlah susah. Dan matrkulasi pun dah guna module baru start daripada tahun ni. Dan rasa memang budak tahun 1993 ni sungguh jadi bahan ujikaji lah. Apa-apa yang baru atau berlaku perubahan dalam sistem pembelajaran, budak-budak tahun 1993 lah selalunye kene. Wahaha.


Dan tadi pagi, so pergi sekolah untuk dapatkan tandatangan pengetua sekolah sebab nak buat penangguhan PLKN. Tapi sedih sangat pergi sekolah tadi, tanya kerani yang ada dekat situ dia jawab macam nak tak nak je. Seriously sedih. Dan dah la guru penolong kanan sangat scary okay!. Bila cakap nak jumpa pengetua dan dah terangkan segalanya. Tapi, masa tu pengetua takde. So, boleh terima. Dan guru penolong kanan tu macam nak tembak balik je gayenye bile die keluar dan tanya balik masa kat luar dari pejabat tu, dia macam nak suruh pergi jugak PLKN tu tak bagi tangguh.


But, finally!. Mak saya pergi sekolah Muadzam Jaya untuk dapatkan pengesahan. Dan Alhamdulillah, urusan tu dah selesai.


Stress sangat bile jadi macam tu. Dan rasa penat sangat!. Dah la cara nak kurangkan stress pelik. Dengar lagu kuat-kuat. Wahaha. So, sesape nanti kalau rase macam saya dengar lagu kuat-kuat tu maknenye tengah stress la tu eh. Wahahaha.


ps : Matrikulasi, adalah choice saye!. korang rase?

5 comments:

eRiZaEZRIN said...

sayya juga ke matrik la sayang.. jumpa d sana ya !! hehe .. maybe dis is da best decision 4 us.. chaiyok .! chaiyok !! . heehe

NUR FARHAH said...

g0od choice!
if u think u can , sure u can!! :D

AnnazuR said...

salam. 1st time singgah sini. Good choice! Pastikan belajar bersungguh2 di Matrikulasi and get very good results. it will be good for your future ;)

LoveLy day :) said...
This comment has been removed by the author.
LoveLy day :) said...

@eriza : oh, yeah! saye juga mungkin akan ke matrik!. :)

@kak farhah : yeah, i hope so, Tq!

@kak Ruzanna : Tq sebab singgah dan comment! :) ,, saye pun harap itu adalah good choice, dan insyaAllah akan buat yang terbaik dekat sana nanti. And tq again! :)