Wednesday, March 23, 2011

Suraiya, terima. just terima.


Aku rasa macam loser.
*ah, aku mula dengan kenyataan yang aku loser lagi*
Seriously, macam loser.
Sebab tu aku dapat macam tu kot.
Asyik cakap diri sendiri loser saje.
Aku sepatutnye tak boleh kata diri aku loser.
Aku harus bangkit.
Dan terima apa yang telah terjadi.
Tapi, hati aku tak nak terima itu semua.
Aku dah cuba untuk terima.
Tapi, aku tetap menangisinya.
Hati aku terlalu degil.
Sampai sekarang, masih degil untuk terima.
Korang, tolong aku.


Banyak kali dah aku nangis.
Walaupun aku tahu, menangis macam mane pun takkan boleh ubah apa-apa.
Semua orang cakap, suruh terima ape yang telah terjadi.
Aku cuba.Aku sedang cuba.
Walaupun perit untuk aku telan.
Perit untuk aku terima.
Aku tetap akan cuba.
Tangisan tak mampu buat aku rasa relief.
Hah, sudah!.
Sebelum aku menangis kembali.
Better aku stop.


Aku akan buat sesuatu dengan lebih tekun pada masa akan datang.
Itu tekad aku.
Aku takkan biar diri aku menangis buat kali kedua atas perkara yang sama.
Aku akan buktikan yang aku boleh.
Suraiya, semoga berjaya!.
Suraiya, Bangkit. bangkitlah!

Terima Kasih.


2 comments:

zinnia zaza said...

jgn mdh putus asa..kawan aq de kate law at u kdg2 uw yg kcndang time spm cmrlg tme at u..tme kdg2 yg cmrlg tu kcndg at u..saba aje ea..

LoveLy day :) said...

oh, thanks fizah! betul jugak ape yg ko ckp :)